niedziela, 12 kwietnia 2015

Jak dbać o włosy wysokoporowate?

Niestety natura obdarzyła mnie włosami o wysokoporowatym charakterze.

 Co to oznacza? 

Łuska włosa nie przylega gładko tylko odstaje przez co włosy w dotyku są szorstkie, łatwo się plączą, są wrażliwe na przesuszenie i urazy mechaniczne. Do tego te rozdwojone końcówki.

Jak im pomóc?

Ze swoich doświadczeń powiem, że podstawą pielęgnacji są OLEJE!!! Nieważne jak często i jak dobre odżywki i maski używałam. Dla moich włosów nie miało to znaczenia jeżeli zapominałam o olejach. 

Do mycia delikatne szampony. 
Przez dłuższy czas używałam szamponu bioxsine, choć świetnie sprawdza się jeśli chodzi o wypadanie to strasznie przesuszył moje włosy dlatego zmuszona byłam poszukać czegoś delikatniejszego. Kiedyś używałam szamponu babydream, ale strasznie plątał mi włosy. Zupełnie im to nie służyło. Po przeczytaniu opinii na wizażu zdecydowałam się na coś nowego Delikatny szampon :)

Odżywki na bazie olei, bogate w składniki maski.

Płukanki zwłaszcza te zamykające łuskę włosa czyli np. kwaśna płukanka octowa

Zabezpieczanie włosów. 
Może się wydawać że jedwab nic nie robi to po co go używać, ale ma działanie ochronne     i chroni końcówki przed uszkodzeniami prowadzącymi do rozdwajania, a także przed utratą wody. Raz nawet usłyszałam od fryzjerki że "wręcz jest szkodliwy bo nie widać jak włos jest zniszczony".

Mam też straszny problem z rozczesywaniem dlatego używam różnego rodzaju sprey'ów. Od kilku lat jestem wierna marce Schwarzkopf choć jeszcze nigdy nie udało mi się trafić na tą samą "linię" produktów. Zanim skończę jeden to zostaje zastąpiony czymś nowym.

Wcierki: Ja używam na wypadanie, ale na pewno nikomu nie zaszkodzą.

Aktualnie używam : 

Oleje:
- oliwka Hipp
- olej lniany
a na skalp (na wypadanie)
- olej Sesa
- olej rycynowego

Mycie: 
 - Polubiłam się z "Balsamem do mycia włosów z betuliną" firmy Sylveco

Odżywianie:
- maska Sleek Line Stapiz 
- odżywka ultra doux garniera Awokado i masło Karite

Płukanki:
- z octem jabłkowym
- lniana. 

Do zabezieczenia: 
- jedwab Chi, 
- Schwarzkopf GLISS KUR ultimate oil elixir,
- mgiełka aloesowo-lniana własnej produkcji
- krem do włosów z olejkiem arganowym Health&Beauty.

Wcierki: 
- jantar
- radical
- eksperymentuję z kozieradką




0 komentarze:

Prześlij komentarz